Big Data Analiza

In fiecare zi, cream 2.5 quintilioane de biti de date. Un numar cu atat mai mare cu cat 90% dintre datele din lume au fost create numai in ultimii doi ani. Aceste date sunt de peste tot: senzori care inregistreaza vremea, post-uri pe  social media, fotografii digitale si clipuri video, tranzactii online, semnale GPS de pe telefon si multe altele. Acestea reprezinta ”big data”.

Big data este un termen popular folosit in descrierea cresterii exponentiale, a disponibilitatii si folosirii informatiilor, atat structurate cat si nestructurate.

Big data este impartit in 4 dimensiuni: Volum, Viteza, Varietate si Veridicitate (Veracity).

Volum

Companiile de tip enterprise sunt luate prin surprindere de cresterea constanta a tuturor tipurilor de date, ele ajungand  cu usurinta la nivel de terabiti si chiar si petabiti de informatii

Viteza

Exista momente cand doua minute nu sunt suficiente. Pentru procesele care necesita actiune imediata, cum ar fi descoperirea fraudelor, big data trebuie folosita din momentul in care intra in compania dumneavoastra pentru a fi valorificata la maxim.

Big data cerceteaza atent 5 milioane de evenimente tranzactionale in fiecare zi pentru a identifica fraude.

Varietate

Big data reprezinta orice tip de date, structurate sau nestructurate, cum ar fi texte, date de senzor, audio, video, click stream, fisiere jurnal si multe altele. Se fac noi descoperiri atunci cand aceste tipuri de date sunt analizate.  Big data valorifica 80% din cresterea datelor de imagini, clipuri video si documente pentru a imbunatati satisfactia clientilor.

Veridicitate (Veracity)

1 din 3 lideri de business nu au incredere in informatiile pe baza carora iau decizii. Cum puteti actiona conform unor informatii daca nu aveti incredere in ele? Increderea in big data este o provocare atata timp cat numarul si varietatea surselor creste.

2013 va fi anul adoptarii tehnologiei big data la scara larga, potrivit Gartner, Inc.  Conform unui sondaj de opinie  Gartner in randul liderilor IT, 42 % din respondenti au precizat ca au investit in tehnologia big data sau au de gand sa faca acest lucru in cursul anului.

Organizatiile se angajeaza in initiativele big data intr-un peisaj tehnologic care se schimba din ce in ce mai rapid  si produc si cer noi tipuri de date si noi metode de procesare a informatiei. Ele se duc spre big data din doua motive: necesitate si convingere. Organizatiile sunt din ce in ce mai constiente de importanta initiativelor big data pentru ca au identificat oportunitati care nu pot fi intampinate cu surse de date, tehnologii sau practici traditionale.

In anticiparea oportunitatilor big data, companiile din toate mediile de industrie colecteaza  si stocheaza provizoriu un numar imens de date operationale, publice, comerciale sau sociale. In majoritatea mediilor de industrie, in special guvernamentale, productie si educatie, combinarea acestor surse cu ”dark data”, cum ar fi email-uri, multimedia si alt continut enterprise, reprezinta de cele mai multe ori cea mai noua oportunitate de a transforma business-urile.